Koppen

Als er zo’n tweet langskomt, klik ik er meestal wel. En met een stevige, prikkelende kop is het natuurlijk helemaal makkelijk.

Maar ja, dan is het wel jammer dat het in mijn ogen toch een beetje een storm in een glas water is. Het artikel zelf namelijk gaat niet diep op de vraag die in de kop staat. Het is een goede beschrijving van de werkwijze van Perron 07, een kinderopvang in Den Haag volgens de filosofie van Reggio Emilia. Niks mis mee uiteraard. Maar toch kan ik me wel storen aan de soms tendentieuze titels en koppen die geplaatst worden bij artikelen.

Het moet, denk ik, een bedrijf als Cito ook zorgen baren dat hun naam gelijk alarmbellen doet rinkelen bij mensen. Het is een soort van Pavlov reactie geworden, noem Citotoetsen in een zin met kinderen of school en de verhalen zijn niet van de lucht. Er is genoeg aan te merken op de toetsen van Cito. Toch zou een wat nuchterder kijk wat mij betreft niet verkeerd zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

