Jij bent de beste!

Een groep ouders heeft de boom in onze hal met papiertjes laten versieren. Geen echte boom uiteraard, een gezaagde houten aanplakpaal in de vorm van een boom. En dat laten versieren werd gedaan door leerlingen van De Schatkamer. Dit gebeurde in het kader van de Dag van de Leraar. De leerlingen schreven een compliment aan hun meester of juf op een kaartje, en deze werd op de boom geplakt. En zo vulde het groene vlak zich met complimenten.

dagvdleraarIk was ook met mijn groep naar de hal gelopen. De kaartjes waren al uitgedeeld in de klas, de quotes waren geschreven en de plakbandjes waren ‘ready for duty’. De leerlingen lazen de verschillende andere complimenten die gegeven waren, knikten of humden instemmend. Damian stond naast me, en wilde zijn kaartje voorlezen. “Weet je wat ik geschreven heb meessie? ‘Mijn coach verdient een 10, want ik vind hem de beste meester’. Waar mag ik hem ophangen? Is hier nog plek?” Damian keek me met glimmende ogen aan.

Ik voelde me eigenlijk ietwat opgelaten. En ik begon, als een ouderwetse schoolmeester, te vertellen dat ik zijn compliment vond, maar dat dat ook wat betekende voor de andere meesters bij ons op school. Dat zij ook goede meesters zijn. Dat zij ook hard werken, toffe lessen verzinnen en met hun leerlingen het onderwijs kleur geven.

Ondertussen bleef Damian me aankijken. En met een licht hoofdschudden zei hij “Ja leuk, maar ik vind jou gewoon de beste!”

Dit bericht werd geplaatst in Column, In de klas, Overpeinzingen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

